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Cuarteto Tafi

Cuarteto Tafi

It was during a trip to Argentina, on the colorful and arid lands
from the northwest of this country, that this Franco Argentinian quartet gathers for the first time. Perched on a mountain at 3000 meters, wandering the popular open stages, the musicians decide
to call this musical and human encounter the Cuarteto Tafi.

Since its beginnings on the French scene, the group has brought its personal and original touch to world music, by mixing song in poetic and committed Spanish – sweet nostalgia for the Argentinian exile of the singer – to the sound of the eastern Mediterranean from the Greek bouzouki, to the softness and dexterity of the flamenco guitar, and the rhythms bewitching Afro Latin percussions.

Each with its own history and its metal influences, salsa, flamenco, rock. From these different personalities and musical stories, they have managed to create an entity, 4 albums and a notoriety noticed on the French scene.

Today their musical style is open, uninhibited, propels and frees itself: an original fusion between music with Latin American influences and arrangements with modern sounds.

Their music whispers and shouts to us about the world, with its bitterness and its flaws, its painful borders and its revolting injustices, but also with its beauties and its buds of hope, its loves and his fights.

Around Leonor Harispe, radiant singer with a remarkable scenic presence, Ludovic Deny (Bouzouki), Matthieu Guenez (Guitar and Oud) and Frédéric Theiler (Percussions) win with force on this irresistibly energetic and poetic 4 th album.

“The Cuarteto Tafi brings to Argentine music a fresh breeze of creativity, quality and originality.” Eduardo Makaroff (Gotan Project)

bolero & vals peruano

Bloque Depresivo

Con su banda Chico Trujillo, Aldo “Macha” Asenjo experimenta la felicidad de la cumbia, pero hace un par de años se sacudió la alegría y creó Bloque Depresivo, una banda que rescata baladas tristes y valses en los que la pena es el tópico común.

Era una idea que tenía desde hace mucho, siempre me gustaron este tipo de canciones que uno se encuentra a las cuatro de la mañana en el bar que cierra al último. Siempre me gustó cantar ese sentimiento extremo y tuve por mucho tiempo la curiosidad de aprender sobre estas canciones e intentar alguna vez cantarlas con alguna banda”, cuenta Macha sobre el nacimiento de Bloque Depresivo.

Luego de algunas juntadas caseras el proyecto creció y se convirtió en una banda satélite del cantante de Chico Trujillo. “Siempre imaginé que lo iba a hacer cuando fuese mucho más viejo, pero me di cuenta de que tal vez en la vejez no iba a tener energía. Pero empezamos a juntarnos con algunos de la banda y apareció el cariño por este estilo”, explica.

Mas allá de los bares de almas desoladas, las canciones de penas fueron parte de la banda sonora con la que creció el cantautor. “Son canciones que se oían en casa y en el barrio, las fui incorporando inconscientemente”.

Bloque Depresivo es casi la contracara de Chico Trujillo, ¿será que Macha se cansó de la felicidad de la cumbia? “No, yo no soy una persona feliz por el hecho de hacer cumbia (ríe); de hecho, tengo tres bandas, tengo como una esquizofrenia permanente”, dice riendo.

Una característica de este nuevo proyecto es la recepción universal (más allá de países y continentes) que ha tenido. Al fin y al cabo, como dice el refrán popular, de los cuernos y de la muerte nadie se salva.

ËDA

Ëda

From the heart of the Colombian jungle to the roofs of Paris.

ËDA – Eléonore Diaz Arbelaez is a singer and a doublebass player. Through her different musical experiences -from psychedelic rock to salsa- and thanks to her cultural heritage, she has developed a strong taste for fusion. French and Colombian, she sings in Spanish, the language of the poets who inspire her.

In 2015, she met Anthony Winzenrieth, musician and director in the pop-jazz music world. He, too, knows about latin music: before becoming part of 3SOMESISTERS, he collaborated with Ricardo Herz (Brazil) and Niuver (Cuba).

Since then, they have been working together with complicity on Eléonore’s texts and compositions, that are inspired by the power of Lhasa de Sela, the dreamlike universe of Björk, as well as the depth of James Blake, or the sweetness of Omara Portuondo. Their own fusion of traditional latin music and contemporary electro-pop is the result of a musical research process that has been enriched along the way, just like a quest for self-discovery.